Envisioning the Future of 3-D Fashion: Welcome to the Virtual Dressing Room👠👗☝️

IMG_8906.PNGLast Saturday, Karlie Kloss showed some leg on the Great Wall of China. On Sunday, she perched atop the Acropolis in Athens. By Monday she had made it back stateside to pose pretty in Marfa, Texas. And wouldn’t you know, she was a complete professional: never jet-lagged, never puffy or tired, and not a single complaint! You could say she was a complete doll. Not least because, well, she was. Before taking the planet by storm, Kloss was scanned in multiple couture looks at a New York studio and converted into a miniature doll by a 3-D printer. The technology has already made appearances in the fashion world (diamond-encrusted angel wings on the Victoria’s Secret runway, and in the futuristic designs of Iris van Herpen), but has not been used in place of a model—until now.

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IMG_8904.PNGEl sábado pasado, Karlie Kloss mostró algunas de la pierna en la Gran Muralla de China. El domingo, ella en lo alto de la Acrópolis de Atenas. Para el lunes que había dejado atrás en Estados Unidos para plantear bonita en Marfa, Texas. Y no lo sabes, ella era una completa profesional: una sola queja nunca jet-lag, nunca hinchados o cansados, y no! Se podría decir que era una muñeca completa. Entre otras cosas porque, bueno, lo era. Antes de tomar el planeta por la tormenta, Kloss fue escaneada en alta costura múltiple se ve en un estudio de Nueva York y se convierte en una muñeca en miniatura con una impresora 3-D. La tecnología ya ha hecho apariciones en el mundo de la moda (alas de ángel con diamantes incrustados en la pista de Victoria Secret, y en los diseños futuristas de Iris van Herpen), pero no se ha utilizado en lugar de un modelo, hasta ahora.

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IMG_8897.PNGTo be scanned for the final product, Kloss was made to stand in a 20-foot circular structure embedded with close to 100 cameras to capture her movements in 360 degrees. The technology also replaced the traditional idea of a fashion photographer, leaving Kloss to think of poses on her own. “On a normal photo shoot you’re interacting with everyone and the photographer is giving you direction,” says Kloss. “On this shoot, it was just like ‘3, 2, 1, go!’ and I’m in a circular dome by myself making it up as I go. I have no idea if I’m doing the right or wrong thing.” The precise nature of the technology also meant that there was little room for error. “It also changed for the stylist Karen Kaiser. She couldn’t put pins or clamps into the clothing because whatever it looked like in person is what it looked like in the 3-D prints. If a shoe was too small and my toe was coming out over the edge, you could see that. There is no Photoshop in 3-D printing,” she says. “You really had to be perfected: the hair, makeup, and clothes—everything had to be exact. It was pretty cool because it forces you to be more precise at your job, and it was a new challenge that everyone was trying to adjust to.”

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IMG_8896.PNGPara escanear para el producto final, Kloss le obligó a presentarse en una estructura circular de 20 pies incrustado con cerca de 100 cámaras para capturar sus movimientos en 360 grados. La tecnología también sustituyó a la idea tradicional de un fotógrafo de moda, dejando Kloss pensar en poses por su cuenta. “En una foto normal de disparar está interactuando con todo el mundo y el fotógrafo le está dando dirección”, dice Kloss. “En esta sesión, que era como ‘3, 2, 1, go!’ Y estoy en una cúpula circular por mí mismo inventando a medida que avanzo. No tengo ni idea si estoy haciendo lo correcto o incorrecto. “La naturaleza exacta de la tecnología también significaba que había poco margen para el error. “También cambió para el estilista Karen Kaiser. No podía poner clavos o grapas en la ropa, porque lo que parecía en persona es lo que parecía en las impresiones en 3-D. Si un zapato era demasiado pequeño y mi dedo del pie estaba saliendo por el borde, se podía ver. No hay Photoshop en la impresión 3-D, “dice ella. “¿De verdad tenía que ser perfeccionado: el cabello, el maquillaje y la ropa-todo tenía que ser exactos. Fue muy bien, ya que te obliga a ser más preciso en su trabajo, y era un nuevo reto que todo el mundo estaba tratando de ajustarse a “.

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IMG_8892.PNGAs for the future of 3-D printing in fashion? Kloss predicts it will become more commonly used in the modeling world. “As the technology becomes more precise and more powerful, maybe my job will be entirely replaced. Maybe I’ll have a 3-D print of myself that a company will use for their advertising campaigns and I will never have to show up to work, which sounds like a good deal,” she says, laughing. “I should probably patent my 3-D print before this technology gets further advanced!”

Below, a look at Karlie Kloss’s epic 3-D fashion adventure around the world.

Go Behind the Scenes of Karlie Kloss’s 3-D Printing Fashion Shoot

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IMG_8886.PNGEn cuanto al futuro de la impresión 3-D en la moda? Kloss predice que llegará a ser más comúnmente utilizado en el mundo del modelaje. “A medida que la tecnología se vuelve más preciso y más potente, tal vez mi trabajo va a ser sustituido en su totalidad. Tal vez voy a tener una impresión 3-D de mí mismo que una empresa va a utilizar para sus campañas publicitarias y nunca voy a tener que presentarse a trabajar, que suena como un buen negocio “, dice, riendo. “Probablemente debería patentar mi impresión 3-D antes de que esta tecnología se vuelve más avanzada!”

A continuación, un vistazo a la épica aventura de la moda 3-D de Karlie Kloss en todo el mundo.

Detrás De Cámaras de 3-D de impresión Fashion Shoot de Karlie Kloss

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IMG_8880-0.PNGEnvisioning the Future of 3-D Fashion: Welcome to the Virtual Dressing Room

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Hasta la vista✋baby😎

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